Translate

מכללת כוונה

יום שלישי, 22 בינואר 2013

אני רוצה ביטחון עצמי כמו של נפתלי בנט


אני לא יודע מה אתך
אבל אני רוצה ביטחון עצמי כמו של נפתלי בנט!
רק שיש לי בעיה קטנה

לא הייתי בסיירת מטכ"ל
לא פיקדתי על כוח ציידי רקטות במלחמת לבנון
לא הועסקתי בלשכת ראש הממשלה
לא יודע להתראיין בטלויזיה האמריקאית
לא כבשתי בסערה את המפדל והבאתי אותה לשיא של כל הזמנים
לא עשיתי אקזיט בהייטק ב145,000,000 $

רשימת ההישגים שלי פחות מרשימה...
שרתתי בשריון ואפילו קיבלתי צו 8 בחומת מגן
ביליתי הרבה שעות בתוך קופסה בכוח מאסף
והצלחתי לעבור סדיר ומילואים בלי לירות אף פעם באף אחד
בתפקיד הבכיר ביותר שלי הייתי סגן מנהל בית ספר לתלמידים שנשרו ממערכת החינוך [אולי 50 תלמידים]
אם אני אצפה בראיון בטלוויזיה האמריקאית אני אבין את הרוב...
הצבעתי למפדל כמה פעמים
ניסיתי להשקיע בדירה, בינתיים אין תוצאות
ויש לי רק 1,321 לייקים בפייסבוק ולא 160,000 כמו לנפתלי

המחשבה הראשונה שעולה לי היא
שכבר אבוד לי
אני לעולם לא אשיג ביטחון עצמי שכזה

חווית חוסר הביטחון הראשונה שעולה בדעתי כרגע היא מגיל 5
למדתי בגן תשב"ר בבית וגן בירושלים
זה היה גן חרדי
ולמדנו לקרוא כבר בגן חובה
אני זוכר את עצמי ניגש לבועז מזרחי
אני רואה שהוא קורא ספרון קטן
מהסוג שיש בו שתי שורות בכל עמוד
והוא קורא אותו...
אני עדיין רק לומד לחבר אותיות למילים
סיפרתי לאמא שלי והיא אמרה
"
כן, בועז כבר יודע לקרוא"
זה לא היה נעים כלל וכלל,  וזה מה שגרם לי ללמוד לקרוא מהר מאד...

המחשבה השנייה שעולה היא
שלעשות אקזיט יכול להחליף טיפול פסיכולוגי...
מי צריך לדבר על חווית חוסר הביטחון הראשונה
כשיש לי מליונים בבנק

אז איך בעצם בונים ביטחון עצמי?
פגשתי בשמונה השנים האחרונות כמאמן וכמנחה קבוצות המון אנשים
מתוכם פגשתי מקרוב ממש 433 בוגרי קורס מכוונים, ויותר מ 100 לקוחות פרטיים
שמעתי את הסיפורים שלהם, את המחשבות הפנימיות שלהם
ראיתי את הדרך שבה הם רכשו מה שנקרא 'ביטחון עצמי'

ומה גיליתי

1.
לא מצאתי אף אדם שאין לו בעיה של ביטחון עצמי!
[
אבל לא אימנתי עדיין את נפתלי...]
2.
אין שום דרך לחזק את הביטחון העצמי באמצעות שיחה על ביטחון עצמי.

אני רוצה לאתגר אותך עכשיו
לענות בזריזות על שתי השאלות הבאות:

למה העולם צריך אותך?
מה היה חסר לנו בלעדיך?

נו...

רוב האנשים נכשלים במבחן הזה
כי הם לא ביררו לעצמם את התשובה
וחשוב מאד לענות לשאלה הזו
כי השאלה הזו קיימת בתוכנו!

למעשה אחד הדברים שגיליתי הוא
שרוב האנשים מפחדים בסתר ליבם שהם מיותרים
זה נובע מלחישת הנחש, מהיצר הרע בכבודו ובעצמו
תשמעו מה שאומר ר' שלמה קרליבך
"אומר האיז'ביצר: בעצם כל הטעויות שלנו באות מכך שאנחנו לא כל כך בטוחים שאנחנו צריכים להיות כאן בעולם.
...
תקשיבו למילים, אני קורא לכם מה'בית יעקב': 'והנה זה הכוח צפון בלב האדם שמקטרג על הוויתו. וממילא זה הכוח ירצה להביא את האדם לאבדון ותוהו, ולכן ירצה להחטיאו'.
יש משהו בתוכי האומר: 'אלוקים למה אתה זקוק לי? אני חסר תועלת. אני כלום.' והקול הזה הוא זה שרוצה כל הזמן שאעשה משהו לא נכון. כדי להוכיח לי שאני באמת חסר ערך..."

אבל אל דאגה
יש הרבה מה לעשות ואפילו בקלות

אם גם לך יש חשק
להרגיש מצויין עם עצמך בלי לפחד מאף אחד
ונראה לך שווה להקדיש שעה
כדי ללמוד שלושה צעדים פשוטים לחיזוק הביטחון
שכל אחד יכול לעשות בקלות

אני מזמין אותך לשיעור אינטרנטי בכניסה חופשית
להתראות
מתי וכסלר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה