Translate

מכללת כוונה

יום חמישי, 7 בפברואר 2013

איך זה שאתה מכוער יעזור לך בחיים


השבוע בעודי מחכה באוטו לאשתי שתצא עם הקטנה מהמטפלת
חיפשתי בסמארטפון את המילים "דה וויס אולפנא"
רציתי לראות על מה כל המהומה

אופיר בן שיטרית תלמידה באולפנה באשדוד
הופיעה בתוכנית הריאלטי 'דה וויס' The Voice  ונזרקה מהאולפנה לשבועיים
וואו
איך שהיא שרה, היה בה משהו כל כך קסום

החלק המעניין ביותר בשבילי היה התגובות של השופטים
שרית חדד: את צלולה את נקיה את מלאכית...
יובל בנאי: יש בך משהו צנוע שזה בעיני דבר גדול
אחרי שאביב גפן זכה בה לנבחרת שלו
הסיכום של כולם היה 'אמיתית'
תארים שכל מנהל אולפנא היה גאה שיאמרו על כל תלמידה שלו

באותו רגע שאביב גפן בחר בה הוא הצליח לסקרן אותי
וכך עברו עלי שני ערבים שבהם השלמתי שעות צפיה ב The Voice
תוכנית שאם הייתם מספרים לי עליה כמה ימים קודם
הייתי מבטל את התופעה, ומסביר שאפילו אין לי טלוויזיה בבית

הסיפור שלי עם אביב גפן לא נגמר
הוא מבחינתי יצא הכוכב של התוכנית
ראיתי איך הרבה מהמועמדים בוחרים בו שוב ושוב
כמי שהשפיע עליהם רבות
לא שלא היה קשה לי לקבל את זה...
בהתחלה ניסיתי להאשים אותם בכל מיני האשמות
כל הדעות השליליות שיש לי על אביב גפן ושכמותו

אבל לא יכולתי לעצום את עיניי מול מידה טובה שלו
שראיתי שוב ושוב
ראיתי איך הוא כועס על מתמודדים שעושים הצגות ולא אותנטיים
ומיד היה לי ברור שהאמת אצלו הרבה יותר חשובה מלהיראות טוב
ואז כבר לא יכולתי שלא לראות זאת שוב ושוב
למשל איך שהוא מייעץ עצה הוגנת למתמודדים במי לבחור
בלי להתחשב אם הקהל יאהב את מה שהוא אומר

והנה סיפור של אביב
יום אחד כשאני באוטו ורוצה לאכול
אני רואה מסעדה עם שלט 'אוכל תימני אסלי'
ביקשתי ג'חנון מהסבתא שמכרה שם
ואז היא הכניסה את הג'חנון לחימום במיקרוגל
אני השתגעתי, איך אפשר להכניס אוכל כזה למיקרוגל, זה לא שייך...
והסבתא התימניה שאלה אותי:
מה, לא טעים?
אמרתי לה , לא! זה מגעיל! אסור לעשות דבר כזה לג'חנון
היא נאנחה ואמרה לי
אתה כמו בדה וויס, אומר את האמת.
ומה שהרשים אותי יותר מכל שבסופו של דבר
הקהל מכבד אותו על כך
יש יותר משקל למילים שלו מאשר לשאר השופטים

הוא פשוט עשה לי חשק להתחיל לדבר אמת

השאלה איך נעשים אנשים אמיתיים מעסיקה אותי לא מעט

יש יותר מדרך אחת להגיע לשם
אבל פתאום ראיתי דרך מעניינת מאד
אבל ממש לא נעימה

להיוולד מכוער
מי שנולד מכוער יכול לקחת את זה לכל מיני מקומות
אבל אחת הדרכים היא לוותר מראש על הניסיון למצוא חן
וזה קיצור דרך לאמת

וזה לדעתי פירוש הגמרא במסכת תענית

אָמְרָה לֵיהּ בַּת קֵיסָר לְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה, תּוֹרָה מְפֹאָרָה בִּכְלִי מְכֹעָר?

תרגום ופירוש שלי

המקור
כנראה שר' יהושע  לא היה אדם יפה, וזה היה נראה לא הולם לדעת בת הקיסר


שאל אותה איך שומרים יין בבית הקיסר?

אָמַר לָהּ, לֹא לָמַדְתְּ מִבֵּית אָבִיךְ? בְּמַה מַּחְתִּין יַיִן?
אמרה לו בכדים של חרס

אָמְרָה לֵיהּ, בְּמָאנֵי דְּפַחְרָא.
אמר לה בכדים של חרס?! למה לא בשל זהב וכסף? זה בית הקיסר!

אָמַר לָהּ, כּוּלֵי עָלְמָא בְּמָאנֵי דְּפַחְרָא, וְאַתּוּן בְּמָאנֵי דְּפַחְרָא?
שמה את היין בכדי זהב וכסף והתקלקל

אַתּוּן אֲחִיתוּ בְּמָאנֵי דְכַסְפָּא וְדַהֲבָא. אַזְלָת וְרַמָת חַמְרָא בְּמָאנֵי דְכַסְפָּא וְדַהֲבָא, וְסַרִי.
אמר לה ר' יהושע : כך גם התורה אם תהיה מונחת באדם יפה תתקלקל

אָמַר לָהּ, אַף אוֹרַיְיתָא כֵּן.
שאלה אותו והרי יש תלמידי חכמים יפים?

אָמְרָה לֵיהּ, וְהָאִיכָּא שַׁפִּירִי וּגְמִירִי?
ענה ר' יהושע
אילו היו מכוערים היו חכמים יותר

אָמַר לָהּ, אִי הֲווּ סַנְיָן, טְפֵי הֲווּ גְּמִירִי


אביב גפן שסבל בתור ילד מדחייה חברתית
מוכן בנינוחות להיות בתפקיד המכוער
השירים והאיפור הכבד שהגעילו אותי אצלו בתור נער
הם התרסתו של המכוער שאינו מתבייש בכיעורו, אלא מבליט אותו!
זו דרך מצוינת ללמוד להקשיב לעצמך, בלי לעשות חשבונות של אחרים

התלבטתי אם לכתוב לכם את המייל הזה
אני תמיד מצליח להגיד דברים יפים שאנשים אוהבים לקרוא
וכאן בשביל חלק מהתלמידים שלי יש חומר מטריד
אבל אני מרגיש יותר אמיתי
זה אני
בן אדם שנהנה מ The Voice

ואני רוצה להזמין אתכם לתוכנית 'ריאליטי כוונה'
על החיים שלכם

זו תוכנית ריאליטי
שבה אנחנו מקשיבים לקול שלכם בלי לראות אתכם

התלמידים בקורס מכוונים 15 ירושלים
יוצאים לסטאז' השבוע
וכולו מתנהל בטלפון
הם לא רואים את הלקוחות שלהם
אין להם מושג איך הם נראים
ובשביל הרבה אנשים זה שחרור גדול

להקשיב לקול שלך זה מקום הרבה יותר עמוק מלהסתכל עליך
כי אנחנו כל כך בקלות מתרשמים מהחיצוניות

לא נותרו עוד הרבה מקומות
אז כל הקודם זוכה בתהליך אישי של 10 שיחות בתשלום סימלי

ומי שרוצה בוגרים מנוסים יותר ומוכן לשלם קצת יותר
יכול לקבל תהליך אישי במחיר נמוך מתלמידי קורס מכוונים 14 בתל אביב
שיוצאים לסבב שני של סטאז' בעוד שבועיים

בהזדמנות זו אני רוצה לאחל הצלחה
לכל הנרשמים לקורס מכוונים 16 שמתחיל בתל אביב ביום ראשון 17.2 ז' באדר
ולעדכן שנותרו מקומות אחרונים בחדר
מי שעוד רוצה להספיק להירשם שיתקשר דחוף עכשיו למיטל בטלפון 02-6222892

וכל מי שרוצה לאפשר לחברים או משפחה להצטרף לסטאז'
מוזמן להעביר את המייל הזה הלאה

שבת שלום
מתי וכסלר






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה