Translate

מכללת כוונה

יום רביעי, 17 באפריל 2013

שיווק יהודי???


בעיניים של כל תלמיד בקורסים של כוונה
אפשר לראות את החשק להעביר הלאה את ההוויה של כף זכות
יש מישהו שלא מתחבר לזה?

כשאני פוגש תלמיד שעוד לא הצליח לבסס את עצמו כמכוון אישי, אני סובל
[מי שלא מעודכן אז אנחנו כבר לא מאמנים אלא מכוונים]
ושואל את עצמי:
האם אני לא עושה את העבודה שלי כמו שצריך?

הוא רוצה את החלום של להיות מכוון אישי
להגשים את עצמו ולהתפרנס מעבודה משמעותית
לחוות סיפוק יום יומי מללוות אנשים בצמיחה שלהם
ולהיות משפיע בתחומו
עבודה שהיא גם מאד נוחה ומתגמלת, אפשר לנהל את הזמן בגמישות ולשלב גידול ילדים או כל דבר אחר, ולהגיע להכנסה יפה גם במשרה חלקית

אבל בדרך לשם צריכים לעבור דרך הנושא הכי לא מושך בעולם
שיווק ומכירות
פיכס
אנשים ערכיים לא רוצים למכור את עצמם, לא רוצים להידחף, ולא רוצים לתלות תמונה שלהם מחייכים ומוצלחים בכיכר העיר [פייסבוק]

והם צודקים
עולם השיווק והמכירות, מלא בשקר ומניפולציה ועטיפות זוהרות ומרגשות לכלום שיש בפנים.
זה הכי מעצבן אותי בצעצועים של הילדים
יש לא מעט צעצועים שנשברים כשפותחים את האריזה!
הסינים שברו את השיא ביצירת מוצרים שפשוט לא עובדים, הם רק למכירה ובכלל לא לשימוש.

ההתמודדות שלי עם שיווק זה אחד התסכולים הכי גדולים שלי מאז שהקמתי את כוונה.

הבנתי מהתחלה שבלי שיווק ומכירות אני לא אעביר את המסר שלי הלאה
ולא אוכל להביא אוכל לילדים
אבל כל פעם שלמדתי והבנתי יותר בתחום, זה עלה לי בבריאות
תקופות שאני מכין את שיווק הקורס הבא, אני עייף, מבולבל, ולא ממוקד
זה חופר לי בנשמה
אני עושה את זה, אבל המחיר הפסיכולוגי גבוה
וגם המחיר העסקי כי אני צריך הפוגות
ברוך ה' שהתמדתי כי אחרת לא הייתי מביא את כוונה לעולם

תוך כדי הלימוד של שיווק ומכירות מכל מיני גורואים אמריקאיים
וההתנסות שלי בשיווק של כוונה
חיפשתי כל הזמן את הדרך הנכונה לעשות זאת

הרגשתי כמו מי שמנסה לשבור את הקיר עם הראש
אבל ידעתי שאם אני אלמד לעשות זאת
אוכל ללמד את הבוגרים שלי לעשות זאת

רוב הזמן חשבתי שצריך לקחת מהאמריקאים את הטכניקות
ולהשתמש בהם 'לשם שמים' לדברים שבאמת יש להם ערך
אבל הרגשתי שזה לא מתייחס לעומק העניין
זו עדיין הדחקה ולא ממש פיתרון
כי אני עדיין נמצא בתוך הפרדיגמות שלהם

אבל השבוע זה קרה [נשבר הקיר]
מצאתי תשובה לקונפליקט הזה בתוכי
ניסיתי עם כמה תלמידים, וזה עבד בשבילם מצויין
ואני חושב שיש לי את הנוסחה ל'שיווק יהודי'

נשמע כמו בדיחה לא?
סתירה פנימית
שיווק יהודי???

החלטתי להחליף את המילה כדי להיפרד מכל האסוציאציות שלה
ומעתה אני מדבר על שיטות 'הפצה' שזו מילה שהולכת יופי עם התכנים שלנו
כי היא ממוקדת בערך שאנחנו מביאים לעולם ולא בשוק

ובכן מה הרעיון?
על רגל אחת הרעיון הוא להתייחס לקהל היעד שלנו בכבוד
ולהציע פיתרון אמיתי לקונפליקט הערכים שבו הוא נתון
ואז ההצעה שלנו כל כך מתאימה לו שזה פשוט טבעי שהוא ירצה
את מה שהכנו בדיוק בשבילו

לדוגמא מה שאני מנסה לעשות איתך כרגע
אם אני מציע פיתרון אמיתי בשבילך לקונפליקט בין הרצון להשפיע
ולהביא לעולם את מה שיש לך
לבין הסלידה שלך משקר וחנופה
אז לא אצטרך להפעיל מניפולציות בכלל בכדי שתרצה/י לשמוע על זה
זה יקרה מעצמו
זה דורש מאיתנו כ'מפיצים' הרבה יותר
זה דורש להשקיע יותר בהבנת קהל היעד שלנו
זה דורש בלבנות פיתרון עומק והצעה מתאימה
והכי חשוב זה דורש מאיתנו לפתח את התשובה בתוכנו ולצמוח לרמה הבאה
אבל ברגע שעשינו את זה ההמשך הוא טבעי וקל

אנחנו יכולים לבנות מערכת הפצה שאנחנו גאים בה, וליצור זרם של מתעניינים שפונים אלינו בכדי לשמוע מה יש לנו להציע להם, במקום לרדוף אחרי אנשים בשיטות של שיווק ומכירות.

ואז נגיע סוף סוף למצב שכל האנשים הטובים שרוצים להיות מכוונים משפיעים בתחומם
באמת ישפיעו

מתי וכסלר
www.kavana.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה